Srovnání Google AdWords x Seznam Sklik

Reklamy v internetových prohlížečích jsou velmi rozšířené a efektivní. Můžete díky nim oslovit relevantní uživatele pro váš produkt či službu. Připravili jsme pro vás srovnání reklamy ve dvou nejčastěji využívaných prohlížečích v České republice, kterými jsou Google a Seznam.

Reklama v Google

Tento typ reklamy se nazývá Google Adwords, a abyste jej mohli využívat, musíte nejprve mít založený vlastní Gmail účet. Pomocí tohoto účtu se následně přihlásíte do zmíněného Adwords. V dalším kroku budete vyzváni, abyste uvedli internetovou stránku, pro kterou chcete reklamy vytvářet. Současně budete muset ověřit, že jste vlastníkem stránky jedním z nabízených způsobů.

Váš účet následně propojíte s vaší kreditní kartou, ze které bude Google pravidelně strhávat peníze investované do reklamy.

Než však začnete reklamu vytvářet, stanovte si, jaké jsou vaše cíle a čeho chcete reklamou dosáhnout. Může se jednat například o zvýšení povědomí o vaší společnosti, službě či produktu, prodej vašeho produktu či kontaktování od zákazníka? Jakmile si stanovíte tyto cíle, můžete se pustit do samotné tvorby reklam.

 

V rámci Google Adwords se setkáte s několika pojmy:

Kampaň: Tento pojem označuje okruh, kterého se budou týkat vaše reklamy. Řekněme, že vlastníte e-shop s dámským, pánským i dětským oblečením, ale chcete propagovat pouze dámské oblečení. Toto je tedy téma vaší kampaně.

Reklamní sestavy: jedná se o podkategorie kampaně. Jednu reklamní sestavu můžete zaměřit na dámské šaty, další na dámská trička, apod.

Klíčová slova: u všech reklamních sestav si musíte stanovit klíčová slova, na která chcete, aby se vaše reklamy zobrazovaly. Tato klíčová slova by měla být relevantní a vystihovat váš produkt či službu. Abyste zjistili, jestli jste zvolili vhodná klíčová slova, použijte Plánovač klíčových slov (bližší popis viz níže).

Poté, co jste stanovili klíčová slova, můžete přejít k samotné tvorbě textu reklamy. Podle samotného Google je ideální pro každou reklamní sestavu vytvořit minimálně 2 – 3 reklamní texty. Můžete tak otestovat, která kampaň vám přináší nejlepší výsledky.

Jakmile máte reklamní text vytvořený, přichází na řadu cílení na publikum. Zde si musíte uvědomit, kdo je vaším zákazníkem. Jedná se o muže či ženy, jaká je jejich věková kategorie a kde se nachází? Všechny tyto a další informace vám pomohou, aby vaše reklamy byly pro uživatele relevantní a zvyšujete tím tak své šance, že vaše reklama daného uživatele osloví.

 

Ověřte zobrazování

Ve chvíli, kdy jste již kompletně připravili své reklamy, je také potřeba, abyste otestovali, zda se vůbec zobrazují. Než se reklama spustí, musí projít schvalovacím procesem Googlu. Ten rozhodne, jestli daná reklama neporušuje jeho pravidla (například zda neobsahuje nevhodný či urážlivý obsah, apod.). Tento schvalovací proces může trvat až 48 hodin a vy jeho průběh můžete sledovat ve svém Adwords účtu. Stačí si rozkliknout „Reklamy“ a v pravé části vidíte „Stav“, zde se vám zobrazí, zda se reklama schvaluje, byla schválena či zamítnuta. Pokud byla zamítnuta, zobrazí se vám také, z jakého důvodu k zamítnutí došlo.

Pokud již máte ověřeno, že jsou vaše reklamy schváleny, můžete přejít k ověření, zda vámi zvolená klíčová slova fungují správně. Zvolte „Kampaň“ - „Klíčová slova“ a sloupec „Stav“. Pokud najedete kurzorem na bublinou s nápovědou, zobrazí se vám, jak si stojí dané klíčové slovo. V případě, že má dané klíčové slovo například nízké skóre, zobrazí se vám také odůvodnění a návod, jak můžete skóre daného slova zvýšit.


Vyhodnocení kampaně

Vámi vytvořené kampaně byste měli průběžně sledovat a vyhodnocovat. Google Adwords u jednotlivých reklamních sestav zobrazuje hned několik ukazatelů. Jedná se o Prokliky, ty ukazují, kolikrát uživatelé na vaši reklamu klikli, dále o Zobrazení, ty značí, kolikrát se vaše reklamy uživatelům zobrazily a nakonec CTR (tzv. Click through rate neboli míra prokliku). Tato metrika v procentech určuje poměr mezi počtem zobrazení a prokliků. Tak tedy zjistíte, jak vysoce byla vaše reklama relevantní k tomu, co uživatelé hledali.

Pokud je vaším cílem šířit povědomí o vaší firmě či produktu, pak je pro vás důležitá sekce Zobrazení, pokud ovšem chcete prodat svůj produkt či službu, pak se zaměřte na CTR. Za úspěšnou kampaň se považují reklamy s výsledkem CTR nad 2 %.


Nástroje Google AdwordsTypy reklam:

Google se snaží svým inzerentům umožnit, aby na zákazníky cílili co nejefektivněji a za tímto účelem vyvinul řadu nástrojů. Jedná se například o tyto:

Plánovač klíčových slov: díky tomuto nástroji zjistíte, jak často je dané klíčové slovo vyhledáváno. Využívají například uživatelé častěji výraz „tričko“, „triko“ či nějaký jiný výraz? Pomocí objemu vyhledávání můžete následně zvolit vhodná a efektivní klíčová slova. Také v této sekci zjistíte, jaká jsou související klíčová slova, která uživatelé také vyhledávají.

Plánovač kampaní v Obsahové síti – pomocí Plánovače kampaní můžete vyhledávat a sdílet návrhy cílení, vytvářet a ukládat reklamní sestavy či například najít nové návrhy pro cílení s použitím webu, sousloví či kategorie.


Další výhody Google Adwords

Vzhledem ke skutečnosti, že je Google nejčastěji využívaným vyhledávačem na světě, je i s ním související reklamní systém Google Adwords velmi propracovaným systémem. Vaše reklamy se kromě Googlu budou zobrazovat i partnerských webech a v reklamní síti Google, patří mezi ně například YouTube.
V rámci Google Adwords si můžete vybrat z celé řady reklamy, jako je například textová, grafická, či video reklama.


Reklama na Seznamu

Abyste mohli vytvářet reklamy v tomto prohlížeči musíte si nejprve zřídit účet v Skliku. Tam dostanete přístup k peněžence, kam musíte nejprve zaslat peníze, které vám bude následně strhávat finance, které investujete do reklamy. Tedy na rozdíl od Googlu, musíte mít předem připravené finance ve vašem Seznam účtu, jinak se vaše reklamy nebudou zobrazovat.

Mezi přednosti tohoto reklamního nástroje patří: registrace je zcela zdarma, administrace je kompletně ve vašich rukou a sami si spravujete kampaně a sestavy přes administrativní rozhraní, vaše reklamy se budou zobrazovat ve vyhledávání na Seznamu a partnerských webech (například Firmy.cz, Stream.cz), sami si stanovíte denní rozpočet, který jste ochotni utratit.

V Seznamu máte taky možnost zjistit, jak často je konkrétní klíčové slovo vyhledáváno. Nemusíte však být přihlášení v Skliku. Postačí, když do vyhledávače napíšete vybraný výraz (například online marketing) a zvolíte vyhledat. Následně scrolujte na konec stránky, kde máte k dispozici Statistiky hledanosti. Zde se již dozvíte, jaké je průměrné vyhledávání, další související klíčová slova, která uživatelé hledají a další informace.

Postup při vytváření reklamní kampaně je totožný jako v Google Adwords. Nejprve si tedy zvolte klíčová slova, na která chcete, aby se vaše reklamy zobrazovaly.

Následně si stanovte rozpočet, který chcete do svých reklam investovat a pomocí nástroje „Návrh klíčových slov“ se podívejte, jaká je průměrná cena za vámi vybraná klíčová slova. Tato informace vám pomůže při stanovení cenové strategie.

Dalším krokem je stejně jako v Google Adwords tvorba reklamních textů a spuštění kampaně. Při tvorbě textů buďte struční a výstižní. Seznam totiž umožňuje délku reklam v rozmezí 25 znaků pro nadpis a 70 znaků samotného textu. Opět nezapomeňte na pravidelnou kontrolu svých kampaní a jejich následnou optimalizaci, abyste za své investované finance získali co nejlepší výsledky.

Přejeme hodně úspěchů při vytváření kampaní ve vyhledávačích. Pokud si však nebudete vědět rady, napište nám. Rádi vám poradíme.

 

 

Napište nám

Máte dotaz či přání? Napište nám zprávu!
Stačí vyplnit e-mail nebo telefon pro preferovanou formu odpovědi.