Titulek & Popisek

Jak psát title a description - článek na Blogu TopPropagation.cz

Co je to titulek, meta description, jak je vytvářet a proč jsou tak důležité? V tomto článku najdete stručný návod jak psát originální titulky a popisky k vašemu webu.

Máte vlastní webovou stránku a chcete, aby se zobrazovala na předních pozicích v rámci vyhledávání, a aby ji lidé navštěvovali? Existuje celá řada faktorů, která toto umístění a návštěvnost ovlivňuje a mezi ty velmi důležité patří i dobrý titulek a meta description. Vysvětlíme vám, co tyto dva prvky obnáší, a jak je napsat, aby přitáhly pozornost co nejvíce lidí. Titulek je důležitý pro vyhledávače a meta popis je pak větička, která může rozhodnout, že se lidé rozhodnou navštívit právě váš web.


Titulek
Titulek je hned první řádek ve výsledcích vyhledávání. Je to text, který upoutá pozornost uživatele, a který by měl jasně vypovědět, o čem tato stránka je. Textově by měl být dlouhý maximálně 55 znaků. Existují nástroje, kde si můžete vyzkoušet, jestli titulek vaší stránky bude pro vyhledávače přijatelný, a jak bude vypadat. Mezi ně patří například:

Obsah titulku by měl v první řadě zaujmout a obsahovat klíčová slova, která jsou relevantní k dané části webu. Současně se při tvorbě titulku snažte odlišit od konkurence a upozornit na své hlavní přednosti.

 

Co tedy přidat aby byl titulek pro lidi zajímavý?

  • ● Zkuste nějakou výzvu k akci, dynamická slovesa, číslice.
    ● Titulek by měl být aktuální.
    ● Pokud u vás lidé hledají nějakou pomoc, tak jim ji rovnou nabídněte.
    ● Pamatujte, že text píšete pro svou cílovou skupinu.

Rozhodně však nepodávejte nepravdivé a zavádějící informace. Takto správně napsaný titulek stránky vám pomůže v zobrazování ve vyhledávačích na předních pozicích.

 

Titulek může vypadat například takto:
titulek navod


Meta description
Meta description můžete chápat jako text, který stručně a výstižně popisuje obsah stránky, ke které náleží. Jeho délka by měla být v ideálním případě cca 140 znaků včetně mezer (maximum 158). Jedná se o text, který se zobrazí ve vyhledávačích pod názvem vaší stránky a jejím URL. Pokud text odpovídá parametrům zadaného dotazu, pak se zobrazí. Pokud vaše stránky nemají meta description (nebo je nějak zavádějící), pak si vyhledávače vezmou náhodné části textu z vaší webové stránky, což není úplně ideální.

Opět ke kontrole můžete využít některý z neplacených nástrojů, jako například:

Pro čtenáře jsou často dobře vytvořené meta popisky prvním lákadlem ke kliknutí. Proto byste se měli zaměřit na co nejzajímavější popis, abyste napomohli kliknutí na váš dotaz.

Ve vytváření meta popisu můžete použít klíčová slova (budou pak zvýrazněna), ale samotné vyhledávače je neindexují, tudíž key words nemá vliv na SEO. Jeho hlavním cílem je přímá komunikace se čtenářem a přesvědčení ho k prokliku.

 

Meta description může vypadat například takto:

popisek navod


Kam titulek a meta description psát?
Titulek i meta description lze napsat do struktury vašeho webu, tedy v rámci redakčního systému. Záleží, jaký využíváte. Buď budete mít možnost vypsat titulky i meta description přímo, nebo si můžete nainstalovat některý z řady pluginů, který tyto možnosti podporují. Redakční systém Joomla! toto nabízí v základu.

Nezapomeňte, že title a description je potřeba vytvořit pro všechny hlavní podstránky vašeho webu. Tedy například pro Home, Reference, Ceník, Kontakt atd.

Ať už bude vaše řešení jakékoliv, snažte se být při tvorbě originální a vyzdvihnout důvody, proč by měl zákazník rozkliknout informace právě o vaší stránce.

Pokud si ovšem s tvorbou nebudete vědět rady, napište nám. Rádi vám pomůžeme.

Napište nám

Máte dotaz či přání? Napište nám zprávu!
Stačí vyplnit e-mail nebo telefon pro preferovanou formu odpovědi.